søndag den 25. november 2012

Pirat Cupcakes

Havde helt glemt at fortælle om min første oplevelse med pastafarver.
Fik besøg af min svigerinde for noget tid siden, og en pludselig indskydelse fik mig til at lave en gang cupcakes.
Så det som en mulighed for at teste mine nye pastafarver, som jeg så fandt ud af ikke virkede optimal med chokoladefrosting (ville gerne have haft det helt sort) Fedtperlerne i chokoladen og smøret og så pastafarven binder ikke sammen. Nå, men det kunne jeg jo have sagt mig selv at det ikke ville gå med vandbaseret pastafarve og chokolade med olie i.

Lavede en mini portion af blødende chokolademuffins (6 stks, hvilket er perfekt til når jeg skal teste kager) og pyntede dem med chokoladefrosting og fondant(som dog først mislykkes, så det kom først på de sidste 3 da min svigerinde var gået).



Blødende chokolademuffins
50g smør(jeg er nærig og bruger altid margarine)
50g sukker
1 æg
85g mel
1 spsk kakao
1 tsk bagepulver (en lidt lille teske)
50g mørk chokolade (flad pladeform, hvor der er brækket 6 firkanter af. det er mere vigtigt end vægten)

Bagetid 20 min ved 190 grader (varm luft)

Smelt smør i microovnen, pisk smør, sukker og æg sammen.
Bland mel, kakao og bagepulver sammen, og sigt det ned i æggesnapsen.
Rør til det kun lige er blandet.

Hæld dejen i 6 muffinsforme, og tryk et stykke chokolade ned i hver og dæk det godt med dej.

Bag dem i 20 min ved 190 grader.

Lavede en frosting på gæt af resterne af pladen med chokolade og så smør og flormelis. Her fandt jeg ud af at pastafarve heri ikke virkede.

Ligeledes fandt jeg ud af at jeg ikke kunne "støbe" i fondant i mine chokoladeforme. Så lavede knoglerne i hånden i stedet for.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar